LAMBERT, een Duitse muzikant bekend om zijn serene composities en maskerade, besloot zijn artistieke koers te herzien na een kritische opmerking van zijn 14-jarige dochter, die hem verweet altijd hetzelfde te doen. Deze confrontatie zette hem aan het denken, en toevallig kwam er kort daarna een uitnodiging om muziek te schrijven voor een Engelse misdaadserie, The Stranger, wat hem de kans gaf om iets nieuws te proberen. Tot zijn verrassing vroeg de regisseur "Matt" hem niet alleen voor de soundtrack, maar ook om een rol in de serie te spelen, als een detective in een op feiten gebaseerde thriller over de onopgeloste ‘Ice Cream Man Murders’.
Hoewel hij aarzelde, stemde LAMBERT in en kwam naar Engeland vol verwachting om zijn acteerdebuut te maken. De samenwerking verliep echter niet zoals gehoopt. Matt, de regisseur, bleek grillig en moeilijk in de omgang, met woede-uitbarstingen over details zoals setdesign en dialogen. Dit zorgde voor een gespannen werksfeer, en LAMBERT voelde al snel spijt van zijn beslissing. Een belangrijke actie-scène, waar hij naar uitkeek, werd vervangen door een low-budget alternatief op micro-scooters, wat leidde tot een blessure bij LAMBERT. Bovendien ontstonden er herhaaldelijke meningsverschillen met Matt over het karakter van de detective die hij speelde en over wat de "waarheid" moest uitdrukken in de serie.
Nadat de situatie op de set onhoudbaar werd en LAMBERT gewond raakte, besloot hij terug te keren naar Berlijn zonder de opnames af te maken. Matt en hij spraken elkaar daarna nooit meer. Ondanks alles wist LAMBERT wel de rechten op de muziek te behouden, en zijn team slaagde erin om de soundtrack uiteindelijk los uit te brengen. Deze soundtrack, waaraan hij na de breuk bleef werken, werd precies zoals hij die oorspronkelijk bedoeld had – een sterk en onafhankelijk werk los van de chaotische productie. Daarnaast is er een mini-documentaire gemaakt, waarin de turbulente samenwerking en het opnameproces zijn vastgelegd. Nu, achttien maanden later, komt de soundtrack eindelijk uit, en LAMBERT kijkt er met voldoening op terug, met als belangrijkste waardering de goedkeuring van zijn dochter.